Motivele pentru care oamenii iti parasesc site-ul

Sa determini oamenii sa iti viziteze site-ul este destul de dificil in conditiile cuantumului de site-uri de pe internet. A-i face pe acestia sa ramana pe site-ul dumneavoastra este cu totul alta poveste. Singura si cea mai importanta cheie o constituie un website atractiv si placut pentru utilizator, fapt ce va genera oportunitati, vanzari, obtinere de trafic si building following.

Exista o serie de motive pentru care oamenii decid sa paraseasca website-ul dumneavoastra. Cu siguranta, nu vor putea fi listate in totalitatea lor deoarece majoritatea website-urilor sunt diferite si prezinta diverse probleme, aspecte pozitive/negative, plusuri si minusuri; asadar, motivele sunt dintre cele mai diverse. Mai jos vom trece in revista unele dintre cele mai comune motive care conduc persoanele la parasirea website-ului care va apartine, de asemenea va vom oferi anumite sfaturi pentru a preveni acest lucru.

  • Incarcare lenta. Un website care se incarca greu este primul motiv pentru care un utilizator va parasi instantaneu site-ul. Traim intr-o lume caracterizata tot mai des de rapiditate, ne dorim si avem nevoie de ceva la momentul acela si vom face orice sa-l obtinem atunci cand ni-l dorim, iar acest ucru se intampla, in special pe internet. Oare, de ce cineva va dori sa astepte mai mult de 5 secunde ca website-ul sa se incarce, in conditiile in care poate reveni in aceleasi 5 secunde pe Google , unde poate sa acceseze un alt website? Site-urile lente in incarcare va costa potentialii clienti, si in cele din urma, te poate costa pe tine bani.

Pe masura ce vitezele de internet cresc in permanenta, creste si marimea website-urilor, se identifica o tendinta„ asadar, in cazul in care internetul devine mai rapid, pot sa continui sa-mi maresc website-ul”. Acesta nu este un proces tocmai bine gandit, de ce? Doar pentru ca tu ai internet prin fibra optica, asta nu inseamna ca si restul lumii au.

Unul dintre lucrurile preferate pe care imi place sa le fac asupra propriului website, atunci cand ma plictisesc, este sa „ elimin grasimea”. Dintr-un motiv aparent curios, imi place sa caut modalitati de a-mi face site-ul mai rapid la incarcare. De asemenea, puteti sa va testati puterea de incarcare a website-urilor prin intermediul unei pagini online Google’s Page Speed Analyzer or with Pingdom Website Speed Tester.

  • Mult prea multe reclame. Cu siguranta, pentru majoritatea nu este nimic mai frustrant decat un website ticsit de reclame. Nimanui nu ii plac anunturile, dar in zilele noastre este aproape imposibil sa le eviti si atunci cand este vorba despre internet, reclamele reprezinta pentru unii proprietari de site-uri, principala sau chiar singura sursa de venit. Solutia nu consta in a eliminarea completa a reclamelor (mai ales daca este singura sursa de venit), ci mai degraba in incercarea de a limita numarul de anunturi si/sau pozitionarea lor, astfel incat acestea sa nu „stea in drum” si sa nu fie enervante pentru utilizatori, determinandu-i sa paraseasca site-ul. 

Un alt minus determinat de cantitatea mare de reclame este faptul ca acestea ingreuneaza procesul de incarcare al site-ului, la fel se poate intampla si din cauza tuturor fisierelor suplimentare JavaScript. Prin urmare, elimanand anunturile vei putea ucide doi iepuri dintr-o lovitura ( desigur, la modul figurat).

  • Pop-up-urile si ferestrele Modale. Cu toate blocajele incorporate in browserele web si programele antivirus, pop-up-urile reprezinta oarecum un lucru de domeniul trecutului. Acestea nu sunt inca in intregime eliminate, desi datorita ferestrelor modale, care reprezinta o forma de pop-up, cere utilizatorului sa interactioneze cu aceastea inainte de a reveni la pagina web. Ferestrele modale si modul in care sunt incorporate in anumite website-uri sunt foarte enervante. Solicitarea unui utilizator sa se aboneze la ceva sau sa citeasca informatii intr-o astfel de fereastra pentru a putea accesa continutul de pe site-ul dumneavoastra, nu va face decat sa determinte utilizatorul sa va paraseasca site-ul.

Fara indoiala, cu totii atunci cand navigam pe anumite site-uri cautam in proportie de 95% informatii, asadar niciunuia dintre noi nu ne face placere si nu avem timp sa avem de-a face cu o fereastra modala care sa apara pe fiecare pagina acesata. Cu toate acestea, daca iti doresti ca cineva sa se aboneze la ceva, sa-i placa sau sa impartaseasca acel ceva  sau, pur si simplu, sa citeasca, poti realiza un blog sau o sectiune de stiri pe site-ul dumneavoastra.

  • Videoclipuri sau sunete care pornesc automat. Aceasta optiune, cu siguranta, nu este o idee foarte buna, avand in vedere ca multi parasesc imediat pagina web care are sunet sau video. Va veti intreba de ce. Este primordial, sa va ganditi la faptul ca cel care acceseaza pagina se poate afla intr-un spatiu public, de expemplu intr-o librarie sau la locul de munca, asadar poate enerva sau deranja pe cei din jur. Daca acum multi ani, aceste site-uri erau la moda, acum nu mai sunt, iar motivele sunt evidente.
  • Website design precar/Utilizabilitate. Ca oameni, suntem creaturi vizuale, ne dorim ceva atractiv, la care nu ne deranjeaza sa privim. Un website care este din punct de vedere vizual atragator, cu siguranta va face ca utilizatorul sa ramana in continuare pe site. Vrem, de asemenea, interactiune, ceva de care ne putem da seama cu usurinta cum se foloseste si sa ne bucuram de utilizare. Atat aspectul, cat si utilizabilitatea trebuie sa coexiste in perfecta armonie, deoarece este in van sa creezi un site care sa arata bine, daca cel care il acceseaza nu isi va da seama cum sa-l foloseasca.
  • Redirectionari. Multe website-uri practica acest lucru, in momentul in care faceti click pe un link pentru a vizita un site, acesta va redirectioneaza la o pagina care va prezinta o reclama. Daca aveti rute ocolitoare pe site-ul dumneavoastra este recomandat sa le elimanti neaparat deoarece nu va face decat sa ii frustreze pe utilizatori si sa va evite site-ul complet.
  • Continut slab/Dispunerea continutului. Motivul este evident, deoarece un site al carui continut este slab, prezinta o serie de greseli de ortografie sau informatii incompetente nu va atrage utilizatorul. Acestea fiind spuse, este important de a verifica tot ceea ce se scrie inainte de publicare. Aspectul continutlui este, in egala masura, de important. Lucrurile de pe site-ul dumneavoastra trebuie sa fie plasate corespunzator pentru ca in caz contrar utilizatorii pot avea confuzii. Imaginile trebuie sa fie adecvate si aliniate la orice continut scris si viceversa. Textul trebuie sa fie configurat corect pentru a asigura o citire usoara, acest lucru inseamna alinierea textului corespunzator ( in niciun caz nu veti alinia textul pe centru) si pe o citire usoara incercati sa va limitati la 50-70 de caractere pe linie.
  • Continut si aspect invechite. Astfel de lucruri nu numai ca ii va determina pe utilizatori sa stea deoparte, dar va aparea mult mai departe pe motoarele de cautare, deci actualizati-va continutul la zi deoarece lumea se afla in continua schimbare. Nu este deloc placut sa doresti sa te informezi, iar in momentul in care accesezi un site sa crezi ca dobandesti anumite cunostinte, pentru a afla mai tarziu ca informatiile respective nu mai sunt de actualitate. Pe langa continut, importanta este actualizarea design-ului site-ului dumneavoastra. Acesta include tendinte actuale de web design si cele mai bune practici, cum ar fi un deisgn prietenos mobil. Majoritatea utilizatorilor care au nevoie sa acceseze informatii in mod rapid este mai mult decat probabil, ca vor folosi telefoanele lor mobile. A nu avea un site web ce poate fi usor vizualizat pe telefonul mobil va determina orientarea catre un alt site, mai compatibil pentru nevoile utilizatorului.
  • Lipsa unuei pagini de Contact si de prezentare.  Este foarte important ca aceste doua pagini sa existe pe site-ul dumneavoastra, deoarece multi utilizatori vor dori sa stie mai multe despre cine si ce se afla in spatele site-ului. In ceea ce priveste pagina de contact, cum va puteti astepta sa generati oportunitati, castiguri sau sa demarati anumite actiuni, daca utilizatorul nu are nicio modalitate de a obtine un contact cu dumneavoastra? Astfel, este recomandabil sa oferiti un nume oficial, e-mail, adresa fizica, numarul de telefon sau chiar un formular de contact.